Wednesday, January 12, 2011

BELI..JANGAN TAK BELI. NANTI MENYESAL

Sudah kita maklum bahawa harga emas telah naik 400% sejak 10 tahun yang lalu dan ianya berpotensi untuk naik lebih tinggi dari sekarang ini. Jika dilihat pada awal pada Januari 2010, harga emas adalah pada takat $1,113/oz dan kini telah menjangkau sehingga $1420/oz! Ini adalah bersamaan kenaikan sebanyak 28% setahun!!!

Angka ini mungkin berubah pada akhir tahun ini dan tidak mustahil kerana rekod kenaikan pada tahun lepas adalah sebanyak 37%. Ya...Emas memang makin mahal...dan akan mahal lagi dari harga mahal sekarang ni. Masih nak tunggu harga murah? Ada pandangan analisis pakar-pakar emas menjangkakan bahawa harga emas boleh pergi sehingga RM200/gram pada tahun hadapan, malah mungkin juga hujung tahun ini!!!

Sekarang ni harga emas di pasaran masih dalam RM150-RM160 segram. Tidak seperti pada awal tahun iaitu harganya hanya RM110-120 segram. Lihatlah kesan kejatuhan nilai matawang memberi kesan kenaikan harga emas yang inflasinya 0%. Harga emas minggu ini jatuh sedikit berbanding harga pada awal bulan November lalu, sedikit sebanyak memberi peluang untuk kita membeli emas pada harga yang masih murah berbanding harga selepas ini. Ambil peluang untuk beli emas sekarang!

http://sendukemas.blogspot.com


SHUKOR MOHD (ad 1250)
DEALER SAH GCP

No comments:

Post a Comment